חיפוש

האם כל נזילה מאותרת באותה צורה?

חשוב לטפל בהקדם בנזילות מים כדי להקטין ככל הניתן את הסיכון לנזק משמעותי למבנה, למנוע עלויות תיקון נוספות וכמובן – לא לאפשר לסכנות בריאותיות להתפתח בחלל הבית או בסביבתו. אבל איך בכלל מאתרים נזילות? האם ניתן לעשות זאת לבד? ואיך האבחון משפיע על התיקון? את כל התשובות תוכלו למצוא ממש בטקסט שלפניכם.

 

איך מאתרים נזילות

לאתר נזילה זה לא כל כך קשה לכאורה. בסך הכל מזהים את הרטיבות, מחפשים את הצינור הקרוב ומתחילים לבדוק מאיפה המים יוצאים ממנו. אבל מה עושים שאין גישה לצינור הקרוב? או כשיש רטיבות כל כך גדולה שקשה לאתר את הנקודה הספציפית ממנה דולפים המים?

שאלנו את המומחים של חברת סטופ ליק מאתרי נזילות, והם סיפרו לנו שיש כמה וכמה דרכים לאתר נזילות נסתרות, כאן תוכלו לקרוא כל שלוש מהן:

 

סטופ ליק מאתרי נזילות

הדמיה תרמית

כדי לבצע איתור נזילות מצלמה תרמית תהיה כלי שימושי. האינסטלטור יעשה שימוש במצלמות מיוחדות המבוססות כל קרני אינפרה אדום כדי לזהות שינויי טמפרטורה שיכולים להעיד על דליפה. המים, בדרך כלל, יהיו קרים יותר מהסביבה שלהם – מה שהופך את השימוש בהדמיה תרמית למושלם לאיתור נזילות סמויות.

 

בדיקת לחץ

בבדיקת לחץ האינסטלטור יגדיל את לחץ המים במערכת האינסטלציה ולאחר מכן יחפש ירידות לחץ. איפה שיש ירידת לחץ – סביר להניח שיש נזילה. גם כאן, האינסטלטור יעשה שימוש במודדים שאין לאדם הממוצע בבית.

 

זיהוי לחות

אם הנזילה הנסתרת נמצאת בקיר וגורמת לבעיות רטיבות ועובש, האינסטלטור יעשה שימוש במדדי לחות או בכלים מיוחדים אחרים. מודדי לחות יכולים לזהות רטיבות או נזקי מים בקירות, רצפות או תקרות.

סטופ ליק מאתרי נזילות

איך מתקנים נזילות סמויות

על סמך המידע שהאינסטלטור יצבור בצילום התרמי, בדיקת הלחץ או זיהוי הלחות, הוא יוכל לקבוע את דרך הפעולה הטובה ביותר לתיקון הנזילה ולמניעת נזקים עתידיים. כדי שתיקון הנזילה יהיה מושלם, ולא תצטרכו לקרוא לאינסטלטור שוב ושוב בגין אותה הנזילה – חשוב לעבוד עם אינסטלטור מוסמך ומנוסה או עם חברת אינסטלציה מוכרת ומומלצת.

לאחר איתור הנזילה, האינסטלטור יעשה שימוש בכלים ובטכניקות נוספות כדי לקבוע את סיבת הנזילה ואת היקף הנזק. אחרי שהשרברב יקבע מה היא סיבת הנזילה – הוא יוכל להתחיל לתקן אותה. כדי לקבוע את סיבת הנזילה, האינסטלטור עשוי לחצוב בקירות או לשבור רצפות כדי להשיג גישה לצינורות. לכן חשוב לזכור שתיקון של נזילה סמויה עשוי להימשך זמן רב ולעשות הרבה בלאגן.

 

סיכום

לסיכום, בטקסט יכולתם לקרוא שלא כל נזילה מאותרת באותה הצורה. נזילות גלויות מאותרות הרבה יותר בקלות, ולמעשה כל אחד מאיתנו יכול לאתר נזילות גלויות. נזילות סמויות, לעומת זאת, הן הרבה יותר קשות לאיתור, לאבחון ולתיקון. לכן, אם אתם חושבים שאתם סובלים מנזילה סמויה בבית שלכם – עליכם לפנות כמה שיותר מוקדם לשרברב אמין.

סטופ ליק מאתרי נזילות

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא