חיפוש

האם יש מגבלה על סכם ההפקדה בתיקון 190

אחת הסוגיות שמדינת ישראל מתמודדת איתן ועם ההשלכות שלהן היא העדר קצבת פנסיה, או קצבת פנסיה זעומה שמקבל חלק גדול מאד מהאוכלוסייה בישראל, שכירים ועצמאים כאחד. בשנות התשעים, עת החלו גופים עסקיים רבים לעבור לשיטת העסקה דרך חברות כוח אדם ולחסוך ככל יכולתם בהוצאות השכר, נוצרה שכבה גדולה למדיי של עובדים, שאין להם קרנות פנסיה. אחת הדרכים להתמודד עם המצב, מעבר לחקיקת חוק פנסיה ממלכתי, היה תיקון 190 לפקודת מס הכנסה. מהו בדיוק תיקון 190 לפקודת מס הכנסה? מהם היתרונות שהתיקון הזה מעניק למפקידים בקופות הגמל? האם יש הגבלה על סכום ההפקדה על פי תיקן 190? כדאי לקרוא – כל התשובות בהמשך המאמר.

דמויות של אנשי מס הכנסה

תיקון 190 לפקודת מס הכנסה

תיקון 190 לפקודת מס הכנסה הוא אחד החידושים המרעננים, שהמטרה שלו היא להעניק לכל אדם המעוניין להגדיל את קצבת הפנסיה שלו, ולרשותו עומדים כספים פנויים, לעשות זאת בקלות וללא חשש. מדובר בתיקון לפקודת מס הכנסה, המאפשר לקחת תוכניות חיסכון או פיקדונות השייכים למאן דהו ולהפקיד אותם בקופת גמל ייעודית, שתשיא עבורם רווחים גבוהים הרבה יותר מאלה המשולמים בתוכניות החיסכון השונות של הבנקים, לא כל שכן בפיקדונות, שנכון לשנת 2019 נושאים ריבית אפסית..

את הסכום שהופקד ניתן למשוך בצורת קצבה חודשית, שבמצב הזה לא לוקחת המדינה מיסים על הרווחים, גדולים ככל שיהיו, שייווצרו בקופת הגמל שאליה יופקדו הכספים. אבל אם המפקיד יהיה מעוניין למשוך את הפיקדון בסכום אחד, הוא ישלם מס הכנסה מופחת על הרווחים – חמישה עשר אחוזים, במקום עשרים וחמישה אחוזי מס שהחוק מחייב.

היתרונות של תיקון 190 לפקודת מס הכנסה

את היתרון הראשון והגדול ביותר, שהוא אפשרות לרווחים פטורים ממס על רווחים בקופת הגמל, סקרנו כבר לעיל. יתרון נוסף של הפקדות כספים על פי הפקודה הזאת, הוא שאת הכסף ניתן למשוך גם אחרי תקופה קצרה יחסית, ולא תקופת חיסכון של חמש עשרה שנים, או חיסכון עד לגיל הפנסיה. אם המשיכה מתבצעת באמצעות קצבה, ואם הגיל של החוסך הוא מעל שישים, כי אז יהיה החוסך, כאמור לעיל, פטור לחלוטין מתשלום מיסים על הרווחים. יתרון חשוב נוסף הוא שאת קופת הגמל ניתן להוריש, והיורשים ייהנו בדיוק מאותן יתרונות שמהן נהנה המפקיד. הרעיון הוא שהכספים שהופקדו בקופת הגמל שייכים למפקיד, והוא יכול להוריש אותם.

באשר למגבלה על סכומי ההפקדה – המחוקק לא הגביל כלל ועיקר את סכומי ההפקדה המותרים על פי התיקון. נהפוך הוא – ככל שהסכומים כאמור גדולים יותר, כך האפשרות להגדיל את קצבת הפנסיה תהיה ריאלית יותר. לפיכך אין מניעה להפקיד כל סכום שהוא – וכל המרבה הרי זה משובח. עם זאת חשוב, כמובן, שהכסף יגיע מקורות כספיים לגיטימיים, חוקיים ושניתן להתחקות אחריהם.

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מטבעות להשקעה
מה זה קורס ביטקוין?

מטבעות דיגיטליים והביטקוין בפרט הפכו להיות חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו. אנו שומעים על מכרים, חברים וקולגות שמציינים בריש גלי כי הם עברו קורס שאפשר

קרא עוד »
דולרים
איך תדע האם מגיע לך החזר מס

בכול הקשור לתשלומי מס, שכירים רבים מניחים שהמעסיק הוא שמטפל בכל היבטי המיסוי. חשוב להבין שחישובי מס ההכנסה של שכירים הם שנתיים למרות שמשלמים בפועל

קרא עוד »