חיפוש

האם חייבים לעשות קורס הכנה ללידה?

קורס הכנה ללידה כשמו כן הוא – קורס שנועד להכין אותך ללידה, אחד האירועים המכוננים והמרגשים בחייך. קיימים קורסים שונים, המתבצעים במקומות שונים, ע"י מדריכות המחזיקות באג'נדות ובגישות שונות ביחס ללידה. המשותף לכל הקורסים הוא הידע שבו את מצטיידת, המסייע לך להבין מה קורה לגוף ולעובר שלך בתהליך ההיריון והלידה.

 

כיצד קורס הכנה ללידה בנוי

קורס הכנה ללידה בנוי בדרך כלל ממספר שלבים:

  • בשלב הראשון, המדריכה תספר לך מה קורה לך ולעובר בשליש הראשון, השני, והשלישי להריון.
  • בשלב השני, המדריכה תתחיל לספר לך על תהליך הלידה. הנושאים שעולים בדרך כלל בשלב זה יהיו דרכי התמודדות והקלה על הצירים, וכיצד נדע מתי הזמן הכי טוב לצאת לבית החולים.
  • בשלב השלישי, יוסברו ליולדת שלבי הלידה השונים.
  • בשלב הרביעי, המדריכה תספק ליולדת הסברים אודות הטרימסטר הרביעי (תקופת הפוסט – פארטום). מדריכות מסוימות גם משתפות בידע וטיפים על גידול התינוק בימים ובשבועות הראשונים לאחר הלידה.

 

קורס הכנה ללידה – האם זה חובה

רק את היא זו המחליטה אם להירשם לקורס הכנה ללידה או לא. ההמלצה היא בהחלט להירשם לקורס שכזה, שכן הוא עשוי לתת לך פרטים חשובים שאינך מכירה אודות התהליך (אם זו לידתך הראשונה), או פרטים שאינך זוכרת (אם כבר ילדת בעבר). נשים רבות שסיימו קורס הכנה ללידה מציינות כי הן שמחו על כך שלקחו בו חלק, וכי הקורס צייד אותן בידע ובביטחון, בעצמן ובתהליך.

 

למה חשוב להתכונן ללידה

בין אם זו לידך הראשונה ובין אם לא – קורס הכנה ללידה מצייד אותך בידע מאנשי מקצוע בתחום, כך שתגיעי אל חדר הלידה כשאת מצוידת בכל הידע הדרוש ליולדת. הקורס מלמד אודות נושאים שונים שחשוב שכל יולדת תכיר ותדע. במהלך הלידה נזרקים לחלל האוויר מושגים כמו "פתיחה", "מים מקוניאליים", ועוד – ועליך להכירם.

הרופאים, שעסוקים בך ובעוד מספר יולדות אחרות בחדרי הלידה, לא יהיו פנויים על מנת להסביר לך לעומק אודות המושגים הללו. נשים שהגיעו ללידה ללא ידע מקדים מעידות על כך שמצאו את עצמן חסרות אונים אל מול חוסר הידע בתהליך הלידה.

 

מתי להירשם לקורס

טווח ההרשמה המומלץ לקורס הכנה ללידה הוא החל מחודש חמישי ועד סוף חודש שביעי. אם עברת את החודש השביעי ועוד לא נרשמת לקורס – עדיין לא פספסת את המועד, ועדיף מאוחר מאשר אף פעם לא. גם אם תלדי עוד לפני שתסיימי את הקורס, מוטב שתיחשפי לחלק מהתוכן מאשר שלא תיחשפי אליו בכלל.

 

לסיכום

קורס הכנה ללידה אכן מסייע ומעניק כלים רבים, ונשים רבות יעידו על כך. בין אם תבחרי להירשם לקורס הכנה ללידה ובין אם לא – הכי חשוב שתגיעי ללידה רגועה, שמחה, ושתצאי ממנה בריאה ועם תינוק בריא.

נעליים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא