חיפוש

דגשים לפגישה ראשונה מוצלחת

דייטים יכולים להיות דבר מרגש ומבלבל בו זמנית – מצד אחד יש את התקווה שהדייט הזה יוביל סוף סוף לזוגיות טובה וארוכה, ומצד שני הלחץ הזה לפקשש את הדייט יכול להיות גם הרגל שאתם שמים לעצמכם ומה שגורם לדייט להתפקשש באמת.

לצאת לדייט כשאנו רגועים, שלווים וחסרי דאגות זו התקווה של כולנו, אך יש דברים שקל יותר להגיד מאשר לעשות, ובכל זאת, יש כמה דברים שאנחנו יכולים לעשות לפני ובזמן הדייט שיכולים לשפר אותו, בתנאי כמובן שאכן יש כימיה טבעית, דבר שאם אינו קיים גם "אלופי הדייטים" לא יוכלו לצלוח. יש לפני דייט ראשון טיפים רבים שמתיימרים לסלול לנו את הדרך להצלחה, בואו נעבור על כמה מהם.

 

נתחיל בהכנות לדייט

הכנות לדייט לא כוללות רק מקלחת טובה, אם כי זה פרט מאוד חשוב שרצוי שלא תשכחו, אלא גם בהכנות מנטליות.

אם אתם יוצאים לדייט דרך שידוך של חברים או מישהו/י שפגשתם במסיבה או ברחוב והצעתם להם לצאת לדייט הרי שלא תוכלו ללמוד עליהם קצת לפני, אך אם אתם נמנים עם מרבית האוכלוסייה אשר יוצאת לדייטים עם א/נשים מאפליקציות היכרויות כמו טינדר או אוקיי קיופיד  יש לכם אפשרות להכיר את הדייט שלכם יותר לפני שאתם יוצאים לדייט פנים מול פנים.

הרבה אנשים לא אוהבים את ההתכתבות באפליקציות ורוצים ישר להגיע למפגש, אך בהתכתבות הזו טמונים הרבה דברים שיכולים להפוך את הדייט שלכם למוצלח יותר.

בהתכתבות תוכלו לגלות אם יש לכם נושאים משותפים, אם השיחה שלכם קולחת, מה כל אחד מכם מחפש במערכת יחסים, דברים שהם די קריטיים אם אתם רוצים לצאת לדייט מוצלח ולא סתם לבזבז את הזמן היקר שלכם.

וכן, שמענו את התירוץ של "אני לא טוב בהתכתבויות" או "אני הכי מעדיפה פנים אל פנים", תחסכו מאיתנו את זה, אתם יודעים בדיוק כמונו שזה לא נכון, להיות לא טובים בהתכתבויות אולי נכון לשנות ה-90, אבל כיום התכתבות היא חלק מחיינו, אז אלא אם אתם באמת מתקשרים לחברים/ בוס/ מדריך כל פעם שבא לכם לדבר או לשאול משהו, אל תגידו גם למישהו/י זרים שאינם מכירים אתכם שאתם יכולים להכיר אותם רק במפגש פנים מול פנים, לא רק שתרחיקו ככה הרבה מאוד אנשים, אתם גם תצאו להרבה מאוד דייטים סתמיים שלא יובילו לשום מקום כיוון שלא עשיתם סינון מראש.
אז נסו לפני הדייט להכיר את מי שאתם עומדים לצאת איתו/ה יותר, זה גם יגרום לכם להיות פחות בלחץ, כיוון שאתם כבר יודעים שיש לכם קצת בסיס משותף וגם ימנע מכם דייט לא מוצלח שייאש אתכם.

מעבר לכך, נסו להיות כמה שיותר רגועים (על אף שאתם מתרגשים ולחוצים), לא לדמיין לעצמכם בראש שיחות או סיטואציות שעתידות לקרות בדייט, אתם עלולים להתאכזב אם הם לא יקרו במציאות. ראו בדייט כעוד הזדמנות להיכרות שיכולה להיות מדהימה, מיוחדת ומפתיעה.
וכמובן, אל תשכחו להתקלח ולצחצח שיניים. גם אם אתם לא יוצאים לדייט, זה דבר שרצוי לזכור.

 

ובמהלך הדייט…

אז סוף סוף נפגשתם, אולי זו הפעם הראשונה שאתם רואים זה את זה, דבר שלפעמים יכול להיות משמח ולפעמים גם קצת מתסכל (אין מה לעשות, במציאות אף אחד מאיתנו לא נראה טוב כמו ה-5 תמונות מהזוויות הכי מוצלחות שלנו, אבל זה לגמרי בסדר להיות אנושי ולא מושלם/ת).

אחרי שהתגברתם על השוק הראשוני מהריגוש או האכזבה הגעתם לחלק הקשה באמת של הדייט- למצוא נושאים לשיחה. לעיתים יותר קל למצוא נושאים לשיחה כאשר מתכתבים מאשר שנמצאים פנים מול פנים.

אם אתם כבר יודעים קצת על הדייט שלכם תוכלו לדבר על נושאים משותפים שיש לכם, לספר סיפור משעשע שלכם כדי לשבור את הקרח, או לשאול את הדייט שלכם על עצמם, כולם תמיד אוהבים לדבר על עצמם, לכן זה תמיד יפתח שיחה ארוכה וקולחת (בתקווה שהם יודעים גם להקשיב ולשאול בחזרה).

חשוב לשים לב לשפת גוף בדייט, שפת גוף יכולה לרמוז לכם אם הדייט שלכם נהנה איתכם, או מרגיש/ה לא בנוח, דברים שלפעמים ניתן להסתיר בדיבור, אך קל לשים לב למי שרגיש וסובלני מספיק.

אם הדייט שלכם משפיל/ה עיניים לריצפה כל הזמן, כנראה שהם מרגישים מובכים או לא בנוח, ואולי כדאי לנסות להחליף את נושא השיחה.

אם הם מתרחקים עם גופם כל הזמן, כנראה שהם חשים רתיעה, ואז כדאי אולי לקחת צעד אחורה, ולשים לב אם משהו בשפת הגוף שלכם או בדיבור שלכם אגרסיבי מדי.

לעומת זאת, אם הם מסתכלים לכם בעיניים ומחייכים הם כנראה נהנים מאוד.

מומחים לשפת גוף בדייט יגידו לכם שאם הדייט שלכם משחק/ת בשיער או נוגע/ת הרבה בשפתיים זה סימן שהם מאוד נמשכים אליכם, אנחנו חושבים שאת הסימן הזה אל תיקחו כמובן מאליו, וגם אם הדייט שלכם מעביר/ה את ידו/ה בין השיער לשפתיים, כדאי לשאול אותם לפני שאתם מתקרבים לתת את הנשיקה הראשונה.

 

ואחרי הדייט…

בתכלס, אתם מקווים שכל הסיפור הזה לא יגמר רק בדייט הראשון, אלא ימשיך להרבה יותר מזה, לכן יש הרבה חשיבות למה עושים אחרי הדייט.

יש איזה חוק מיושן כזה שאומר שהגבר צריך להתקשר לבחורה 3 ימים אחרי, כך הוא לא נראה נואש מדי, אבל גם לא מייבש אותה. זה לא מתאים ל-2021 בדיוק כמו התירוץ של "לא טוב/ה בהתכתבויות".

קודם כל, חשוב שלא תהיה פה ציפייה מגדרית שהגבר הוא זה שיעשה את הצעד הראשון וגם לא השני. האחריות מוטלת על שני הצדדים, זה לא יוריד מערכה של האישה לעשות את הצעד הראשון ולא את הצעד הבא, להיפך, רוב הגברים מאוד אוהבים את זה.

שנית, קביעת ה-"3 ימים" כזמן לגיטימי היא מגוחכת לגמרי, כל זמן הוא זמן לגיטימי. אם ממש נהניתם ואתם מרגישים שברצונכם לדבר שוב- עשו זאת! יש רק שתי אופציות לאיך המצב הזה יתקבל על ידי הדייט שלכם- או שהם יעופו על זה גם, או שזה יפחיד אותם והם יתרחקו, ואם זה המצב אין לכם מה להתבאס או לחשוב שאם הייתם מחכים עוד 3 ימים המצב היה שונה, כנראה שהם לא שידרו על אותו גל שלכם, אפילו אם הדייט היה מהנה, וזה בסדר, הם לא מי שיתאימו לכם לאהבה וזוגיות ארוכת טווח, עדיף לעבור הלאה, לא להתבאס יותר מדי ולא לחשוב יותר מדי על מה היה קורה אם הייתם פועלים אחרת.

כאשר הצד השני מאוד מתרגש/ת ורוצה לדבר אתכם ללא הפסקה, וגם לצאת לדייט השני כמה שיותר מהר אז מצבכם נהדר, רק זכרו, שכן מומלץ גם לקחת הפסקות זה מזה, אפילו אם אתם ממש עפים אחד על השני, כי כאשר משהו נדלק מאוד מהר הוא גם נשרף ונכבה מהר.

אז אם אתם קצת מבולבלים, מה שאנו מנסים להגיד הוא- הקשיבו לליבכם, אם בא לכם לדבר עם הדייט שלכם עשו זאת בלי לספור ימים ושעות, אבל תזכרו גם לתת מרווח נשימה, למען הדייט שלכם ולמען עצמכם, כדי שהלהבה שלכם תישאר דולקת להרבה זמן ולא תישרף מהר.

 

דו שיח

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא