חיפוש

מסע בהיסטוריה – מתי בני האדם התחילו לבית את הארנבים?

הארנב הוא חיית מחמד פופולרית מאוד. מדובר על חיה קטנה במשקל של עד 3.5 קילוגרם, באורך של בין 40 ל- 50 סנטימטרים, ועם זנב שאורכו עוד כ- 10-5 סנטימטרים. ישנם בערך 80 מינים של ארנבוני בית, שלכל אחד מהם יש מראה מעט שונה, אך הם כולם בעלי מקור משותף – ארנבון מצוי.

הארנבים אוכלים מגוון רחב מאוד של צמחים: פירות, זרעים, עלים, עשבים, גידולים חקלאיים, ועוד. הארנבים הם יצורים מאוד חברתיים שחיים בקבוצות, הם פעילים לרוב בשעות החשיכה. מה שמעניין הוא שבזמני סכנה הארנבים יודעים להעביר מסרים ביניהם בעזרת מגע ועקבות ריח.

 

מתי בני האדם התחילו לביית את הארנבים?

לכולנו נראה מובן מאליו שהארנב הוא חיית מחמד שיש ללא מעט אנשים. אבל חשוב לזכור שהארנב המקורי הוא חיית בר שעברה תהליך של ביות. ככל הידוע לנו, תהליך הביות של הארנב התחיל בימי רומא העתיקה – לפני בערך 2,500 שנה. בימי הביניים הארנב היה נפוץ כבר ברוב רחבי אירופה. השלב הבא של הביות – השבחה גזעית אירע מאוחר יותר, לפני כאלף שנה.

מביית ארנבות

חשיבותו של הארנב המבוית

ביות הארנב היה תהליך משמעותי מאוד מבחינת האדם. לארנב יש ערך כלכלי גבוה מאוד עבור בני האדם. מגדלים אותם לשלל מטרות: ציד, ייצור עורות, בשר, וכמובן לגידול חיות מחמד. בנוסף, הארנב נחשב לחיית מעבדה נוחה וטובה. פרטים נוספים על גידול ארנב תוכלו למצוא כאן בקישור הזה https://hapina-shel-michal.co.il.

 

הארנב כחיית מחמד

חשוב לדעת, שבשונה מחיות מחמד אחרות, הארנבים לא מתמסרים לבני האדם בקלות. לרוב הם מנסים לברוח, גם מהמטפלים הקבועים שלהם. כדי לייצר קשר טוב עם ארנב צריך הרבה מאוד סבלנות, תנועות עדינות ולא מהירות, והרבה מאוד זמן טיפול רצוף. לכן ארנב הוא לא תמיד חיית מחמד טובה לילדים, שרוצים אינטראקציה חברתית מחיית מהחמד שלהם כבר מהרגע הראשון.

מצד שני, ארנבים כמעט לא נושכים או שורטים, אלא אם כן הם חשים בסכנה מיידית. אם רוצים לפנק את הארנב אפשר ללטף אותו באוזניים ובגב, אך מכיוון שהאוזניים שלו רגישות מאוד אסור להרים אותו מהן.

מביית ארנבות

מה אוכלים ארנבי מחמד?

ארנב מחמד אוכל לרוב מזון יבש שאפשר לרכוש בחנויות לחיות מחמד. מדובר לרוב על גרעינים וירקות טחונים ומיובשים. אבל חוץ מזה, כדאי מאוד לפנק את הארנב שלכם בחציר שמחזק את מערכת העיכול שלו, ומספק לו חומר גלם מצוין לדפן ולרפד את מרחב המחיה שלו.

כדאי לדעת שארנבים יכולים לכרסם כל, אבל כל דבר בבית שלכם, מספרים ועד חוטי חשמל. לכן חשוב לוודא שאתם יודעים איפה הם ומונעים מהם להזיק.

 

סיכום

אין ספק שהארנב הוא חיית מחמד פופולרית ונוחה. הוא בוית כבר לפני אלפי שנים, ומאז הוא נחשב לחיה אהובה.

מביית ארנבות

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא