חיפוש

מה חשוב בתהליך בחירת חומרי בידוד לבית

בעת קניית או בניית בית ישנם פקטורים רבים אשר יש לקחת בחשבון.

אחד הפקטורים הללו הינה יכולת הבידוד של החומרים מהם נבנה הבית.

 

מה מבודדים?

מתקופת הקורונה התרגלנו לשמוע את המילה בידוד באופן לא חיובי במיוחד. אך כשמדובר בבית שלנו, המטרה של חומרי הבידוד היא למנוע מהסביבה החיצונית להיכנס לתוך הסביבה הפנימית של הבית. הכוונה היא בעיקר למפגעי רעש ולאקלים. לכן שני הבידודים העיקריים שמתמקדים בהם הינו בידוד אקוסטי (נגד רעש) וכן גם בידוד תרמי (נגד קור וחום).

 

מה המטרה של הבידוד התרמי

תפקידו של הבידוד התרמי הוא מניעה של כניסת חום או קור אל הבית דרך הקירות. ולכן חשוב מאוד לבחור בחומרים שהם איכותיים המתאים לתנאים ולאקלים באזור מגוריכם.

הבידוד התרמי נעשה בדרך כלל בשיטת בנייה של שכבות בתוך הקיר, לכל שכבה יש מטרה משלה כשאחד מהחומרים הינו החומר המבודד, בין שכבות הקיר השונות מפרידים כיסויי אוויר.

 

מה חשוב לזכור בשלב התכנון

ההשפעה של האקלים על דירה ספציפית תלויה בגורמים רבים כמו כיווני הדירה, מיקום אל מול השמש, קומה, גודל החלונות, גודל החדרים השונים וגם המיקום הגיאוגרפי שלה. את חומרי הבידוד יש להתאים לכל הפרמטרים הללו יחד.

 

באילו חומרים משתמשים?

כלל האצבע של החומרים הללו הינו הדרישה שהם יהיו בעלי מוליכות סגולית נמוכה או התנגדות תרמית גדולה. או במילים פשוטות, שהם לא יאפשרו לחום או קור לעבור דרכם, סוג של כוס תרמית גדולה מאוד.

אחד החומרים המעולים המשמש בתור חומר בידוד הינו צמר סלעים, הוא בעל מוליכות תרמית נמוכה מאוד, 0.05 מטר קלווין (מ"ק). הסיבה שמדובר בחומר מוצלח לבידוד (מלבד המוליכות הנמוכה) הינה העובדה שהוא אינו דליק ומהווה גם בידוד אקוסטי טוב.

לעומת צמר הסלעים, פוליאוריתן מוקצף הינו מבודד טוב יותר עם מוליכות תרמית סגולית נמוכה מאוד העומדת על 0.027 מ"ק, אך הוא נחשב לחומר דליק שבעת השריפה שלו נפלטים רעלים רבים.

סוג נוסף של חומרי בידוד הינם סיד וצמנט מהם מיצרים בלוקים לבנייה. מדובר בחומרים המבודדים פחות מצמר סלעים ולכן תדרש בנייה של קירות עבים יותר כדי לקבל את הבידוד הרצוי.

 

ומה לגבי בידוד אקוסטי?

ברוב המקרים העיבוי של הקירות לצורך הבידוד התרמי, מספיק לחלוטין לבידוד אקוסטי הנדרש למשפחה ממוצעת. במקרים של הקמת אולפן ביתי או חדר חזרות מאולתר, בדרך כלל משתמשים בהדבקה נוספת על הקירות עצמם. אם אתם יודעים מראש שזה הייעוד של אחד החדרים בביתכם מומלץ מאוד להתייעץ עם הקבלן ולקבל ממנו הצעת מחיר לבידוד אקוסטי מלא לאותו החדר. ביצוע התהליך בשלב הבנייה עשוי לחסוך לכם הרבה כסף.

 

החשיבות הירוקה

ארגונים ירוקים רבים מחייבים את הקבלנים לעמוד בתקנים הקשורים בבידוד תרמי, הסיבה לכך מגיעה מהעובדה שבידוד טוב מקטין את הצורך בשימוש בחשמל לצורך חימום וקירור הבית. ולכן, לטווח הארוך אתם עשויים לחסוך כסף רב על בידוד טוב.

 

בניית חדר אקוסטי

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
בניין מסוכן
כיצד מזהים מבנה מסוכן?

רעידות אדמה שאירעו בשנים האחרונות העלו לתודעה בציבור הישראלי את הפחד מרעידת אדמה גדולה. לפי המומחים, זהו רק עניין של זמן עד לבואה של רעידת

קרא עוד »
שבירת קיר
5 טיפים לשיפוץ מודרני

עיצוב מודרני הוא עיצוב המתאפיין בפשטות, במינימליזם ובאבזור פונקציונאלי בתוך החלל על מנת להעניק תחושה של חלל גדול. קבלו 5 טיפים לעיצוב ושיפוץ מודרני.  

קרא עוד »