חיפוש

בחירת ארון – המדריך המלא

הגדרה מקדימה של הצרכים שלכם תוכל לסייע רבות בבחירת ארונות לחדר שינה. למה חשוב לשים לב כשבוחרים ארון – אילו פרטים כדאי לקחת בחשבון כדי לשלב אותו בחדר באופן הטוב ביותר? האם כדאי לקנות דגם בסיס ולשדרג אותו, או לתכנן ארון אידיאלי מאפס? אם גם אתם מתלבטים, המדריך הבא נועד במיוחד כדי ללוות אתכם בתהליך הרכישה.

 

משנה מיקום, משנה מזל

טרם רכישת ארונות פתיחה לחדר שינה, חשוב להחליט האם מוסיפים ארון לחדר בעיצוב קיים ומוגדר מראש, או שמא מעצבים את החדר סביב הארון הייעודי. הבחירות הן נגזרת של תהליך העיצוב וכמה מרחב תמרון יש בו.

חשוב לזכור שארון הוא בעל נוכחות דומיננטית ותופס הרבה מקום, לכן כדאי למקם אותו באיזור שלא יסגור את האוויר והאור בחלל, או יחסום מרחב תנועה. רצוי להגיע למעמד הרכישה בליווי תרשים מדויק ומידות המרחב בו עתיד להיכנס הארון. לא חובה לחולל מהפכה עיצובית רק בשביל הארון, ניתן להתאים מגוון אפשרויות למצב הנתון בבית.

 

מידות

מידות הארון נגזרות מתנאי המרחב של חדר היעד. במידה והתנאים מאפשרים זאת, מומלץ ביותר לבחור ארון גבוה ורחב ככל שאפשר. כדאי לחשוב מבעוד מועד על שימושים פוטנציאליים לארון, החל מאחסון בגדי חורף בחלקו העליון במהלך הקיץ ועד שמירת חפצים לשימוש עתידי.

 

קהל היעד

את מי הארון ישמש? האם הארון נועד ליחיד, זוג או כל בני המשפחה? מדובר בשאלות חשובות שכדאי לבדוק מראש, מכיוון שהן יגדירו את הצרכים שקשורים לתכלית ותכולת הארון. בהתאם לקהל היעד, ניתן לצפות איזה סוג בגדים יאוחסנו בו – תלייה או קיפול? האם יאוחסנו בו גם חגורות ועניבות? האם יש צורך במרחב לנעליים?

 

חלוקה פנימית

התכנון הפנימי של הארון משקף במידה רבה את ההתאמה לצרכים שלכם. יש לבחור כמה מדפים יהיו, מה יהיה היקף מרחב התלייה כמו גם מה תהיה חלוקת התאים הכללית.  כדאי לשים לב שבארונות רבים ניתנת האפשרות לשנות את החלוקה הפנימית של הארון, מה שמאפשר גמישות רבה לאורך החיים. בדבר מגירות, ניתן לבחור בין מגירות חיצוניות או פנימיות, ולוודא שנפחן תואם את האופן בו אתם מתכננים להשתמש בהן.

 

איזה סוגי ארונות יש?

לאחר בירור כל הפרטים הנ"ל, חשוב לוודא גם איזה סוג ארון מתאים לכם. קיימים שני סוגי ארונות: ארונות בעלי דלתות הזזה אשר נשענות על מסילה ו"נבלעות" לתוך הארון, וארונות פתיחה בעלי דלתות ציר אשר נפתחות כלפיי חוץ. ככלל דלתות הזזה אינן תופסות מקום נוסף בחדר.

 

אין כמו ארונות פתיחה

יחד עם זאת, לארונות הפתיחה ישנם מספר יתרונות משמעותיים, כאשר הגדול מכולם הוא מחירם הזול יחסית – מפאת מנגנון הפתיחה והסגירה הפשוט שלהם. כמו כן, מנגנון זה קל יותר להחלפה, ואף ניתן לבצע אותה באופן עצמאי. מדובר בפרט חשוב, מכיוון שבמידה והארון נפגע לאורך השנים כתוצאה מבלאי, עלות התיקון עשויה להיות נמוכה באופן ניכר ביחס לתיקוני ארונות אחרים.

לסיכום, בעת רכישת ארונות פתיחה לחדר שינה כדאי לוודא מראש את מיקומו בהתאמה לשאר מאפייני החלל – כולל הסגנון העיצובי, מידותיו ביחס לחדר וקהל היעד לשימוש בו בשילוב רעיון כללי בדבר החלוקה הפנימית. ככל שהארון יהיה מותאם לצרכים האישיים הייחודיים שלכם, כך תהנו ממנו יותר.

ארונות מעוצבים

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא