חיפוש

בדיקת הארקה בירושלים

לפי החוק בישראל, כל בית חייב לעבור בדיקת הארקה, ויש לכך סיבות טובות. בניגוד למנגנוני הגנה אחרים, הארקה היא בלתי נראית, ולמעשה החשמל יפעל באופן רגיל גם אם לא קיימת הארקה. באופן מצער, בעיות הארקה יכולות להתגלות או באמצעות בדיקה מסודרת או לאחר התחשמלות. אז איך תדעו אם אתם צריכים לבצע בדיקת הארקה, ואיך זה בעצם עובד? התשובות בהמשך

 

הארקה – מה זה בכלל?

רגע לפני שתזמינו חשמלאי עכשיו כשהבנתם שהחוק מחייב זאת, כדאי להבין מה היא בכלל הארקה. באופן כללי, הארקה היא מערכת בטיחות חשמלית שתפקידה הוא לדאוג ליושבי הבית מפני התחשמלות, וכן לשמור על מוצרי החשמל בבית. המערכת פועלת באמצעות כבל, אשר מחובר לשני כבלי החשמל העיקריים של מערכת החשמל הביתית, כך שהוא עובר בין כל נקודות החשמל שקיימות בבית.

 

מה הארקה מונעת בפועל?

במידה וקיימת תקלה כלשהי במערכת החשמל, וכן באחד ממכשירים החשמל בבית, קיימת אפשרות שתתרחש "זליגת חשמל". משמעות המונח היא דליפה של חשמל מהמעגלים החשמליים בהם הוא אמור להימצא. באופן הזה, חשמל עלול לפגוש באופן בלתי אמצעי ובדרכים שונות לאלו שנמצאים בקרבת המכשיר ממנו מתקיימת זליגת החשמל.

כמו כן, ההתחשמלות נובעת מטבעו של החשמל לנסות ולהגיע לקרקעית. למעשה, החשמל משתמש באדם ברגעים הללו כמוליך חשמלי לקרקע. כשקיימת הארקה, התהליך הזה נקטע עוד לפני שהוא מתרחש.

 

איך זה עובד?

כאשר יש כבל הארקה ומערכת הארקה פועלת באופן שמצופה ממנה, הכבל מוליך את החשמל אל תוך האדמה כשמתרחשת "זליגת חשמל". באופן הזה, החשמל לא עובר אל האנשים ונמנעת ההתחשמלות הטרגית.

 

פחת והארקה

אם הבית שלכם עומד בנהלים הדרושים, בארון החשמל שלכם קיים ממסר פחת אשר תפקידו הוא לעצור את מערכת החשמל במידה וקיימת תקלה במערכת החשמל הביתית. יחד עם זאת, פחת לא מהווה תחליף להארקה ומדובר בעצם במערכות שמשלימות זו את זו. בעצם, ללא הארקה לפחת אין יכולת לזהות את "זליגת החשמל" וכך הוא לא ידע מתי לעצור את מערכת החשמל הביתית.

 

מתי צריך לבצע בדיקת הארקה?

כשזה נוגע לבטיחות שלכם בהיבט של סכנת התחשמלות, אי אפשר להיות זהירים יותר מידי. באופן כללי, מומלץ לבצע בדיקת הארקה בכל מקרה בו קיים ספק. למשל, במעבר לדירה חדשה, אפילו אם נאמר לכם שבוצעה בדיקה, לא כדאי להסתכן וההמלצה היא לעשות בדיקה כדי שתוכלו לחיות בבית בראש שקט.

 

לסיכום – בדיקת הארקה מצילת חיים

הארקה היא מערכת שתפקידה העיקרי הוא למנוע התחשמלות של יושבי הבית. כמו כן, היא עושה זאת באמצעות כבל ייעודי שמשמש כאמצעי מילוט לחשמל שדלף. מעבר לחוק שמחייב בדיקת הארקה, מומלץ לבצע בדיקת הארקה מקצועית ואמינה, זאת כדי להבטיח את הבטיחות שלכם ושל בני ביתכם. בהצלחה!

בדיקת הארקה חשמלית

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא