חיפוש

אי החזקת רישיון נהיגה

קנס בסיסי על אי החזקת רישיון נהיגה עומד על 100 ש"ח, אך תקנות חדשות מאפשרות להסתפק בתעודת זהות בלבד.

מה זה אומר מבחינת הנהגים, האם עדיין יש צורך לשאת תעודת ביטוח ומה קורה ברחבי העולם? הנה כל התשובות

התייעצות עם עורך דין תעבורה היא תמיד פעולה מומלצת. כל נהג שמוצא את עצמו במחלוקת כזו או אחרת עם החוק וספציפית עם מחלקת התנועה של משטרת ישראל, רשאי וצריך לפנות אל עורך דין על מנת לקבל ממנו מידע מבוסס. באמצעות המידע המבוסס שמגיע מעורך הדין, אפשר לטפל בצורה מלאה ואפקטיבית יותר בקנסות ובמקרים מסוימים אף למנוע אותן.

הדוגמא הכי טובה לצורך בהתייעצות עם עורך דין תעבורה היא אי החזקת רישיון נהיגה. עד לפני תקופה מסוימת, עבירה של אי החזקת רישיון נהיגה הייתה כרוכה בתשלום קנס של 100 ש"ח. אבל בעקבות תקנות חדשות של ועדת הכלכלה של הכנסת מחודש יוני 2018, יכולים נהגי מכוניות פרטיות, רוכבי דו גלגלי וגם נהגי רכב מסחרי עד 3.5 טון להסתפק בתעודת זהות בלבד.

 

החשיבות של הזדהות בפני שוטר

גם החובה המקורית להחזיק ברישיון נהיגה וגם החובה הנוכחית להחזיק לכל הפחות בתעודת זהות עולות בקנה אחד עם החשיבות של הזדהות בפני שוטר. עבור החוק, כל נהג צריך שיהיו לו את אמצעי הזיהוי הנכונים, המדויקים והזמינים ביותר. באמצעות אמצעי זיהוי מן הסוג הזה, יכול גם השוטר לדעת עם איזה סוג של נהג הוא מתמודד ומה הרקע שלו.

 

למה ביטלו את החובה להחזיק ברישיון נהיגה?

העבירה של אי החזקת רישיון נהיגה הייתה אמורה לייצר מצב שבו כל נהג עולה על הכביש רק כאשר בארנק או ברכב שלו יש רישיון נהיגה בתוקף. עם הזמן החלו גם ברשויות להבין שמדובר על בירוקרטיה מיותרת, מה גם שמאחורי הקלעים יש כיום למשטרה מערכות ממוחשבות שמאפשרות סנכרון נוח וקל בין נתונים שמגיעים דרך גופים שונים.

במילים אחרות, שוטר יכול כיום לדעת את כל מה שהוא צריך גם מתוך מספר תעודת הזהות של הנהג  וזה אפילו יהיה קל יותר.

 

החיסכון עבור הנהגים

קנס על אי החזקת רישיון נהיגה הטריד מאוד את הציבור כי הוא היה כרוך בבירוקרטיה. אבל חוץ מזה, התקנה החדשה שמאפשרת החזקת תעודת זהות אמורה לחסוך לציבור הנהגים קנסות מיותרים. באמצעות ביטול החובה הזו להחזיק רישיונות נהיגה ורכב בעת הנהיגה, הנהגים גם לא צריכים לשלם על הנפקת כפל רישיונות ורכב ואף לסייע למשטרה במלאכת הזיהוי והאכיפה.

לבסוף, כדאי להזכיר שעדיין חלה החובה לשאת תעודת ביטוח. כמו במקומות נוספים ברחבי העולם, החובה על נשיאת תעודת ביטוח מעט מורכבת יותר כי היא דורשת סנכרון עם מערכות שלא תמיד המשטרה מקבלת אליהן גישה.

 

כרטיס

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
עבירת סחיטה
מה נחשב כעבירת סחיטה?

בחברה של היום, פעילות פלילית נפוצה למרבה הצער. סחיטה במיוחד הפכה לדאגה משמעותית עבור רשויות אכיפת החוק ואנשים פרטיים כאחד. סחיטה באיומים, מעשה פלילי הכרוך

קרא עוד »