חיפוש

האם צריך אישור בנייה מיוחד לבניית בריכה בחצר הבית

התקנת בריכה בחצר הבית היא אלמנט המשמש את המשפחה לרחצה משותפת ולאירוח.

ניתן לבחור בריכה מכל סוג ובכל רמה.

השאלה אם כל סוג של בריכה מחייב אישור בנייה מיוחד – על כך במאמר הבא.

 

האם צריך אישור מיוחד לבניית בריכה בחצר הבית?

ישנן בריכות שונות שחלקן מחייבות היתר בנייה וחלקן לא. למשל, בריכת בטון מחייבת היתר מהעירייה עוד לפני הבנייה שלה. לעומתה בריכת פיברגלס אינה מחייבת היתר כיוון שהיא מגיעה מותקנת כמעט במלואה. למרות זאת, במידה וחופרים בקרקע כדי להטמיע אותה או מקימים חדר מכונות לבריכה זו יש לבקש אישורים מהעירייה. במקרים רבים בקשת האישור תעשה גם בשל הקרבה לשכנים אחרים. על מנת שהם לא ירוצו להתלונן על הרעש, תצטרכו לבקש את ההיתר מראש. בכל מקרה מדובר על בריכה איכותית שניתן להתאים לצרכים שלכם בין אם מדובר על החיפוי שלה ובין אם על הגודל, הצורה והעיצוב. זוהי בריכה יציבה וחזקה וגם המחירים שלה מתאימים לכל כיס. למידע נוסף היכנסו לאתר https://lagunapool.co.il.

 

תהליך היתר הבנייה לבריכת בטון

על מנת לקבל היתר בנייה לבריכת בטון בחצר הבית יש להגיש בקשה לעירייה. מחלקת תכנון ובנייה בה יושב מהנדס העירייה צריכה לאשר את התוכניות של הבריכה מבחינת התשתיות, חדר המכונות, הצנרת וכד'. כדי לקבל את האישור מחכים לא מעט זמן וגם תקופת הבנייה אורכת זמן ממושך. אומנם מדובר על בריכה חזקה ויעילה והיא מומלצת בעיקר בחצרות גדולות. עם זאת, יש לקחת בחשבון שיהיה צורך לחפור עמוק בקרקע, דבר שלוקח זמן ובלגן בחצר חוץ מהלכלוך של יציקת הבטון. מבחינת ההתנהלות מול העירייה ישנן חברות שמגישות את התוכניות לעירייה בתשלום כדי לזרז תהליכים ולקצר את הזמנים לקבלת האישור.

 

תהליך בניית בריכת פיברגלס בחצר הבית

כדי למנוע התרוצצויות והמתנה לאישורי מהנדס העירייה וכד', תוכלו לקצר תהליכים בעצמכם אם תתקינו בריכת פיברגלס בחצר ללא חפירה בקרקע. ההתקנה של בריכה מסוג זה מהירה מאוד. גם מבחינת המחיר והאיכות התקנת בריכת פיברגלס משתלמת יותר. זוהי בריכה בטיחותית בדיוק כמו בריכת הבטון בעובי של 12 מ"מ וניתן להתאים אותה לכל גודל של חצר. מבחינה עיצובית, בהתקנת שני סוגי הבריכות הללו, ניתן לבנות את הבריכה בהתאמה אישית ולהוסיף אקססוריז כמו מדרגות, תאורת לד, רמקולים, אביזרי ספא ועוד על פי הצורך.

 

ההכנות לפני בניית הבריכה

כדי לבנות בריכת בטון יש לבצע הכנות לאינסטלציה, חשמל, משאבות, פתחים לחדר המכונות ולאיזון הבריכה, חומרים וליצור קשר עם הקבלן המבצע. לעומת זאת, להתקנת בריכת פיברגלס אין צורך בהכנות מיוחדות או קבלן. מספיק להזמין אותה בהתאם לגודל החצר וכל התוספות מגיעות עם הבריכה מראש כך שלא יהיה צורך להתעסק עם כל מה שמסביב כמו בהתקנת בריכת בטון.

 

חלל מעוצב

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
בניין מסוכן
כיצד מזהים מבנה מסוכן?

רעידות אדמה שאירעו בשנים האחרונות העלו לתודעה בציבור הישראלי את הפחד מרעידת אדמה גדולה. לפי המומחים, זהו רק עניין של זמן עד לבואה של רעידת

קרא עוד »
שבירת קיר
5 טיפים לשיפוץ מודרני

עיצוב מודרני הוא עיצוב המתאפיין בפשטות, במינימליזם ובאבזור פונקציונאלי בתוך החלל על מנת להעניק תחושה של חלל גדול. קבלו 5 טיפים לעיצוב ושיפוץ מודרני.  

קרא עוד »