חיפוש

אילו חומרי ניקיון אתם צריכים לתחזוק שוטף של הבית

ניקוי ותחזוקת הבית נעשית באמצעות חומרי ניקוי שלא תמיד משפיעים טוב על הבריאות שלכם. לפיכך, המודעות לחומרים רעילים או מזיקים לסביבה עלתה וחל מהפך בתחום זה. המאמר יבדוק אלו חומרי ניקוי צריך לתחזוקה שוטפת של הבית.

 

תשומת לב להוראות היצרן

חשיפה לחומרי ניקוי מזיקים עלולה לנבוע מהחומרים עצמם או מחוסר תשומת לב להוראות היצרן. כלומר, שימוש בכמות לא נכונה, צירוף של חומרי ניקוי כימיים יחדיו או שימוש ברעלים. הפגיעות עלולות להיות בלתי הפיכות כמו כוויות, קשיים בדרכי הנשימה, פגיעה בעיניים או תגובות אלרגיות. כאשר מדובר על שילוב של מספר חומרים חזקים כמו חומרי הלבנה ואמוניה, או חומץ עם חומר כימי עלול להשתחרר גז רעיל שהתוצאות שלו לא יאחרו מלהגיע. לכן, אם מחזיקים בחומרים חזקים יש לקרוא את הוראות היצרן ולא לשלב אותם ביחד.

 

במה עדיף לא להשתמש?

חומרים המכילים חומצה הידרוכלורית, סודה קאוסטית, חומר אלקלי כמו בתכשירים של נוזלים לניקוי האסלות, תכשירים לניקוי תנורים או שטיחים או תרסיסים לניקוי אבנית. גם אם תשתמשו בכפפות ובמסכות לפנים החומרים הללו מזיקים ולכן מומלץ לא להשתמש בהם.

 

באילו חומרים מומלץ להשתמש?

חומרי ניקוי טבעיים המכילים חומץ, לימון, מלח או שמן זית הם החומרים היעילים והידידותיים ביותר עבור הניקיון של הבית. למרות זאת, בכל בית נהוג להחזיק אקונומיקה לניקוי השירותים והחרסינות באמבטיה, נוזל קצף לניקוי שטיחים, נוזל לניקוי רצפות, תרסיסים לניקוי האבק והחלונות וציוד כמו: מטליות, סחבות, דליים, מגב, מטאטא, יעה ושואב אבק. זהו ציוד קונבנציונאלי שבו משתמשים לצורך ניקוי שוטף של הבית. על אף זאת, גם אם מדובר על חומרים כימיים לא צריך להשתמש בכמויות גדולות על מנת להפחית נזקים. ניקיון דירות ובתים צריך להיות יעיל אך גם בריא ואת זה צריך לזכור לפני שממלאים את המחסן בחומרי ניקוי שונים.

 

כיצד להשתמש בחומרי הניקוי לתחזוקת הבית?

כאמור אם מחזיקים בבית חומרים חזקים לניקוי אין להשתמש בהם בריכוז גבוה או לערבב אותם עם חומרים חזקים אחרים. לדוגמה, ערבוב של אקונומיקה וחומץ או חומר להסרת אבנית יכול להיות קטלני. בשונה מזה אם תערבבו סודה לשתייה עם חומר חומצתי הניקוי יהיה פחות יעיל. לכן צריך לעבוד בחוכמה או להשכיר את שירותיה של חברת ניקיון המומחית בניקוי הבית.

 

הצעות לניקוי חכם ויעיל

על מנת להסיר שומנים תוכלו לרחוץ חפצים במים רותחים ומלח גס, לניקוי הכיורים השתמשו בסודה לשתייה מומסת במים רותחים, את האבנית ניתן להסיר עם חומץ 5% ואת הדלתות, הריהוט והחלונות לנקות רק עם מטלית לחה ומגב לאחר שאיבת המסילות. לסיכום, השתדלו להחזיק בבית רק חומרים טבעיים וידידותיים לסביבה ולהימנע מחומרים חזקים על מנת לשמור על בריאותכם ובריאות הסובבים אתכם.

תרסיסים

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא