חיפוש

איך עושים מבדק חדירה בארגון גדול ומה השפעותיו

בשנים האחרונות אנו עדים לצמיחתו של העולם המקוון ומנהלים בו את רוב התקשורת והמידע שאנו שומרים לאורך השנים, ויחד עם זאת אנו מגלים עד כמה רגישה יכולה להיות הגישה לכל המידע הזה. הגידול המהיר בכמות תקיפות הסייבר והתחכום שאותם תוקפים מגלים מאלצת חברות וארגונים למצוא פתרונות מתוחכמים בכל פעם מחדש למניעה של גניבת מידע. ישנן חברות המתמחות באבטחת מידע אשר מבצעות בדיקות חדירה, אז מהן בעצן בדיקות חדירה וכיצד הם משפיעות? על כך נענה במאמר.

 

מהי בדיקת חדירה?

, (Penetration Test) PT בדיקת חדירה, היא בדיקה הנועדה לדמות תקיפה חיצונית ופנימית על מערכות המחשוב של ארגון או חברה מסוימת. מטרת הבדיקה היא לאתר נקודות תורפה במערכת ולאתגר את מערך האבטחה בארגון כך שיתאפשר למצוא פרצות אבטחה אשר יכולים להוביל לסיכונים פוטנציאליים. את מבדי החדירה מבצעות חברות המתמחות באבטחת מידע וסייבר אשר להן כישורי פריצה ובעלות ניסיון וידע רב בתחום ומציאת פתרונות לאותן פרצות אשר נמצאות באותם מבדקים.

 

כיצד מתבצעות בדיקות חדירה?

בדיקת חדירה מתבצעת בכמה רמות, האחת היא ברמה הרשתית בה בוחנים את תשתית המחשוב הארגונית וגם ברמה האפליקטיבית בה בוחנים את התשתית בהתאם למערכת או מוצר הלקוח. בדיקת החדירה מתייחסת לסיכונים פנימיים וחיצוניים למערכת על ידי בדיקת מתן הרשאות גישה, בדיקת הגורם האנושי מול עובדי החברה והגדרות מערכת פנימיות. בנוגע לסיכונים החיצוניים נבדקת רמת האבטחה של המידע הנאגר במערכות הענן של הלקוח, הבדיקות נעשות במגוון צורות, דרכים וגישות שונות.

 

מהן שתי הגישות לבדיקת אבטחה?

גישת ה- White box: בגישה זו מבצעים בדיקה פנימית כאשר הגורם המבצע את הבדיקה מקבל מידע מלא בנוגע לארגון או החברה הנבדקת כולל המידע על מערכות ההגנה והמידע שלה. מטרת הבדיקה היא לבצע בדיקה מקיפה ופרטנית בכדי למצוא כמה שיותר נקודות תורפה ופגיעות במערך האבטחה של החברה.

גישת ה- :Black box בגישה זו בדיקת האבטחה מתבצעת בדרך כלל כבדיקה חיצונית באופן כזה בו לחברה או הגורם המבצע את הבדיקה אין כלל ידע בנוגע למערכות התשתיות בחברה או הארגון הנבדק. בדיקה זו מראה עד כמה חדירה אותה חברה ומדמה "האקר" המעוניין לפרוץ אליה. לעתים בדיקה זו יכול להמשך זמן רב כיוון שנדרשת עבודה מקדימה באיסוף מידע היאפשר לפרוץ אליה ולעתים היא אינה מצליחה להיות נרחבת מספיק בכדי לגלות את כל הפרצות ונקודות התורפה במערך האבטחה.

 

מה ניתן לעשות לאחר מתן תוצאות הבדיקה?

לאחר קיום הבדיקה מתקבל סקר סיכונים אבטחת מידע אשר בו מצויים כל הסיכונים ופרצות האבטחה שנמצאו בבדיקה. בהתאם לכך חברה האבטחה יודעת להתאים פתרונות וחיזוק אבטחה לאותן חברות ובכך לייעל את מערך האבטחה שלהם.

לסיכום: עולם הסייבר הוא עשיר בידע ובמידה ואתם מעוניינים לקבל יותר מידע תוכלו לעשות זאת כאן במידע נרחב על מבדקי חדירה.

בדיקת חדירה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא