חיפוש

איך עובדת מערכת ספירלה חשמלית ומתי משתמשים בה

 תחום הקידוחים משופע מילים קשות להבנה ובמקרה ואתם לא קבלני בנייה, תרגישו שמדברים איתכם סינית. זה מבאס אותכם כפי שזה מבאס אותנו? בטוח. אבל לא עוד. לקחנו את המונחים המקצועיים (מאוד) והפכנו אותם לשפה נגישה לכל אדם, על מנת להקל עליכם בפעם הבאה שתחליטו לבנות קומה נוספת בבית. או סתם לקדוח בקרקע. מוכנים להבנת הנקרא?

 

 קידוחי קרקע

עוד בטרם ניגע בסוגי קידוחי קרקע ומה זה בכלל מערכת ספירלה חשמלית, בואו נבין לשם מה נצטרך קידוחי קרקע. בטרם בונים מבנה (כל מבנה) או מחזקים יסודות של מבנה (כל מבנה) או מוסיפים קומות למבנה (כל מבנה), חייב לבדוק את הקרקע שעליה עומד המבנה. איך עושים זאת? בעזרת קידוחי קרקע ולקיחת דגימה לקביעת סוג הקרקע. סיבות נוספות לקידוחי קרקע הם כמובן הנחת יסודות, הנחת תשתיות, איטום קרקע מפני חלחולי מים ועוד ועוד.

 

 סוגי קידוחים

סוג הקידוח תמיד יותאם לסוג הקרקע שאותה יש לקדוח. מה זה אומר? לדוגמא, יש לנו קרקע משופעת מים, איך ניתן בכלל לבנות עליה משהו? אז זהו, שניתן (בהולנד הצליחו, אז גם אנחנו נצליח). באמצעות מערכת ספירלה חשמלית, מערכת שעובדת עם להב בצורת ספירלה, ניתן לקדוח בהצלחה גם את הקרקע הכי קשה לקידוח. בונוס – בו זמנית ניתן לדאוג לאיטום הקידוח, על מנת למנוע ממים לחלחל לתוך חלל הקידוח. הכיצד? יוצקים בטון בתוך מרווחי הספירלה.

 

 מה זה כלונסאות

אמרנו שאחת המטרות העיקריות של קידוח קרקע זה בדיקת אותה הקרקע. למה עושים זאת? על מנת שבעתיד המבנה שבנינו לא יתמוטט ולא ישקע. ואיך מונעים ממבנה להתמוטט או לשקוע? בעזרת כלונס. כלונס זה סוג של עמוד, שיכול להיות עשוי מחומרים כאלה ואחרים (בעבר הרחוק היה עשוי עץ וכיום זה בעיקר בטון ופלדה).

 

 אופן הפעולה של כלונס

חלק אחד ממנו נמצא בתוך הקרקע והחלק השני אמור להתחבר ליסודות המבנה העתידי שלנו. בצורה זו הוא בעצם מוודא ששום קיר לא יתמוטט ויסודות לא ישקעו, שכן הם כבר לא מונחים על קרקע ספוגת מים, אלא עומדים על משהו מוצק ויציב.

 

 מה הקושי של קידוח זה?

את הקידוח עושים באמצעות מכונת קידוח כלונסאות, שהיא כמובן מכונה מיוחדת שנועדה לסוג זה של קידוח. פרט לזה שמדובר בציוד יקר ומיוחד, יש צורך גם בהרבה מומחיות וניסיון בתחום, על מנת לבצע משימה מורכבת זו. ואם לא די לנו רק בפעולת קידוח, ישנו צורך לבצע חישובים לפני – הכל בשביל לוודא שכלונס יכול לשאת את המשקל של המבנה העתידי שלנו, בצורה טובה ובטוחה.

מרגישים שתחום הקידוחים פתאום מדבר אליכם בגובה העיניים ובעיברית לשם שינוי? אנחנו בטוחים. נמשיך לתרגם בשבילכם מונחים מקצועיים גם בהמשך.

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא