חיפוש

איך מתבצעת פגישת גישור גירושין?

כאשר שני אנשים מתחתנים, הם שואפים לבלות יחד בזוגיות מאושרת עד סוף החיים. לצערנו, לפעמים התכניות לא עובדות בפועל, ולעתים יש מחלוקות גדולות עד כדי כך שבני הזוג מחליטים להתגרש. למרבה הצער, הרבה מאוד זוגות שמחליטים להתגרש לא מצליחים לנהל את התהליך בצורה רגועה וקרה, ונגררים לקרבות בוץ מלוכלכים.

הבעיה גדולה עוד יותר כאשר יש לבני הזוג האלה ילדים, תהליך גירושין ארוך ומלוכלך שמתנהל כמלחמה פוגע בעיקר בילדים ובקשר שלהם עם ההורים. אם החלטתם לפרק את החבילה ולהיפרד, חשוב שתכירו את האופציה לגישור, זה לא בהכרח יציל לכם את הנישואין, אבל אולי זה מה שיסייע לכם לצלוח את הגירושין בצורה טובה יותר.

 

אז מה זה גישור גירושין?

קודם כל חשוב מאוד שתדעו שתהליך של גישור גירושין מקבל סבסוד מהמדינה. בתהליך גישור בני הזוג בעצם פונים לדמות שמקובלת על שניהם ואמורה לתווך ביניהם מכל הבחינות, עד להגעה להסכמות מסוימות בשלל הנושאים שעומדים על הפרק. המגשר מקפיד מאוד על ניהול של שיח תרבותי, קשוב ומכיל.

זה כמובן הפוך לגמרי ממצב שבו שני בני הזוג פונים לעורכי דין. עורכי הדין שרוצים להרוויח כמה שיותר כסף רק מוסיפים שמן למדורה, וגורמים לשני הצדדים להסתכסך ולהילחם אחד עם השני. חשוב לדעת שהסכם גירושין שנחתם במסגרת הליך גישור הוא בעל תוקף חוקי ומשפטי בדיוק כמו פסק דין שניתן בבית משפט.

גישור גירושין

מהם היתרונות שבגישור גירושין?

לתהליך גישור גירושין יש כמה יתרונות משמעותיים מאוד, אספנו כאן עבורכם רשימה קצרה של כמה מהם:

  1. חסכון בזמן – הליך גישור קצר יחסית מכיוון שבני הזוג מנסים להגיע להסכמות ולא נלחמים ביניהם. בנוסף, התהליך לא דורש התערבות של בית משפט, שהוא גוף עמוס מאוד שעובד באיטיות. את הליך הגישור ניתן לקיים בקצב של בני הזוג ולסגור אותו במהירות יחסית.
  2. חסכון בכסף – ניהול של הליך משפטי עם עורכי דין עולה לכל אחד מן הצדדים לא מעט כסף. גישור גירושין זול הרבה יותר מכיוון שההוצאה היחידה בתהליך היא שכר הטרחה של המגשר, שגם הוא מסובסד בחלקו על ידי המדינה.
  3. חיסיון מלא – חשוב שתדעו שמה שקורה אצל המגשר נשאר אצלו, שום דבר לא יוצא החוצה ואפשר להגיד הכל על מנת לייעל את התהליך.

 

איך זה קורה בפועל?

המגשר נפגש עם כל אחד מבני הזוג בנפרד, ועם שניהם יחד, ומנסה להביא אותם לנקודות הסכמה. כל צד מפרט מה חשוב לו ועל מה הוא מוכן לוותר, והמגשר 'תופר' הסכם שיהיה מקובל על שני הצדדים. מעבר לצדדים הבירוקרטיים והטכניים, המגשר דואג תמיד גם לפן הרגשי והצרכים של הילדים.

 

סיכום

אין ספק שגירושין הם תהליך מורכב וכואב, אבל אם אתם רוצים לפשט אותו כמה שאפשר מגשר הוא האיש שלכם.

גישור גירושין

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא