חיפוש

איך מקבלים החזרי מס על מילואים?

המילואים, לרוב, מגיעים בזמן בו הדבר האחרון שהייתם רוצים לעשות הוא מילואים. לאור העובדה כי שירות מילואים פעיל בא על חשבון ימי עבודה ותורם רבות למדינה, נקבעו הקלות במס למשרתים פעילים.

 

החזר מס לחיילי מילואים

ישנם חיילי מילואים אשר יכולים להיות זכאים ל"תגמול נוסף" – סכום כסף המשולם על ידי רשות המיסים, ומהווה מקבילה להחזר מס לחייל המילואים ומושלם לו לאחר תום שנת המס. כלומר, משרת מילואים אשר עונה על הקריטריונים ישלם מסים כרגיל, ואת ההטבה יקבל בדמות סכום כסף לחשבונו.

הזכאים לתגמול הם מי ששירתו לפחות 10 ימי מילואים בשנה אחת. חישוב התגמול מבוסס על ערך נקודת הזיכוי, אשר נקבע בכל שנה. נכון לשנת 2021, ערך נקודת זיכוי אחת הוא 218 ₪ לחודש, 2,616 ₪ לשנה והוא מוענק באופן מדורג לפי מספר ימי המילואים אותם ביצע האדם.

כך תקבלו את החזרי המס המגיעים לכם:

 

מה גובה ההחזר אליו זכאים משרתי המילואים?

שירות מילואים פעיל של 10 ימים – 14.5 ימים מקנה ערך של 0.5 נקודת זיכוי בסך 1,308 ₪ לשנה.

שירות מילואים פעיל של 15 ימים – 19.5 ימים מקנה ערך של 1 נקודת זיכוי בסך 2,616 ₪ לשנה.

שירות מילואים פעיל של 20 ימים – 36.5 ימים מקנה ערך של 1.5 נקודות זיכוי בסך 3,924 ₪ לשנה.

שירות מילואים פעיל של 37 ימים ומעלה יקנה למשרת ערך של 2 נקודות זיכוי בסך 5,232 ₪ בשנה.

חשוב לציין – נתונים אלו מחושבים על ידי הרשויות הרלוונטיות בכל שנה תוך חישוב סך ימי המילואים שבוצעו במהלך אותה שנה, ויכול להשתנות בין שנה לשנה.

 

איך עושים את זה?

רשות המסים היא הגורם אשר אמון על תשלום התגמול הנוסף. הרשות משלמת את הסכום בחודש מאי בכל שנה, והוא מגיע ישירות לחשבון הבנק של משרת המילואים על פי פרטי החשבון המוכרים ביחידות בהן התבצעו ימי המילואים.
לאחר ביצוע התשלום, משרת המילואים יקבל הודעת תשלום אישית אשר תישלח על ידי רשות המסים.

 

נקודות חשובות למימוש ההטבה:

הגוף האחראי על פרטי החשבון הוא מנהל התשלומים בצה"ל. במידה וחשבון הבנק של משרת המילואים השתנה, יש לעדכן את הגוף. שימו לב – פרטי חשבון בנק לא נכונים עלולים למנוע מהמשרת את התשלומים להם הוא זכאי.

לעתים, חיילי מילואים מקבלים תגמולים אשר אינם תואמים את ימי השירות שביצעו בפועל. במקרה זה, על המשרת לפנות למשרד הקישור האמון על זימון המילואים כך שיעודכן רישום ימי המילואים והזכאות. לצורך בדיקת היקף ימי המילואים ווידוא פרטי חשבון הבנק, יוכל המשרת להיכנס לאזור האישי באתר המילואים. בנוסף, מוקד המילואים של צה"ל יוכל לסייע בכל הנוגע לעדכון הפרטים הרלוונטיים במספר 1111.

שטרות בארנק

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מטבעות להשקעה
מה זה קורס ביטקוין?

מטבעות דיגיטליים והביטקוין בפרט הפכו להיות חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו. אנו שומעים על מכרים, חברים וקולגות שמציינים בריש גלי כי הם עברו קורס שאפשר

קרא עוד »
דולרים
איך תדע האם מגיע לך החזר מס

בכול הקשור לתשלומי מס, שכירים רבים מניחים שהמעסיק הוא שמטפל בכל היבטי המיסוי. חשוב להבין שחישובי מס ההכנסה של שכירים הם שנתיים למרות שמשלמים בפועל

קרא עוד »