חיפוש

איך מטפלים בסתימות ביוב

כולנו מכירים סתימות ביוב – מדובר באחת הבעיות הנפוצות במשקי בית.

זה רק טבעי שבמערכות הביוב שלנו יהיו סתימות מדי פעם שכן בסופו של דבר מדובר במערכת שעובדת כל הזמן ובלתי אפשרי שלא יהיו תקלות.

עם זאת, לעיתים ישנן סתימות שחוזרות על עצמן שוב ושוב ומהוות מטרד אמיתי בחיים שלנו.

במקרים רבים לא תהיה ברירה אלא להזמין אינסטלטור, אך שימוש מושכל בביוב שלנו עשוי למנוע סתימות עתידיות.

 

הגורמים לסתימות חוזרות ונשנות בביוב

ההרגלים שלנו במידה רבה קובעים את איכות מערכת הביוב שלנו, ולעיתים הרגלים מסוימים גורמים לכך שהביוב ייסתם שוב ושוב. אלה הם גורמים נפוצים במשקי בית לסתימות:

שימוש במגבונים:

אחד הגורמים המרכזיים לסתימות בביוב הוא שימוש במגבונים לחים והשלכתם לאסלה. מגבונים אלה לא מתכלים בצינורות ולעיתים יתפרקו רק לאחר מספר חודשים. במקרים אלו השלכה של מגבונים רבים לאסלה עלולה ליצור סתימה.

 

שמן:

שמן בישול עלול לגרום לסתימה. בצנרת תקינה שימוש ביתי בשמן לא אמור לעורר בעיות, אך אם אתם מבשלים הרבה ושופכים את השמן לכיור הדבר עלול לייצר סתימה. מסיבה זו אם אתם משתמשים בהרבה שמן, כדאי לשקול לזרוק אותו לפח במקום לרוקן לכיור.

 

כיור ללא מסנן:

בכיור בו לא מותקן מסנן, או שהמסנן שהותקן בו לא מסנן בצורה טובה מספיק עלולים לחדור לצנרת עצמים שיגרמו לאחר זמן מה לסתימה.

 

האם ניתן לפתוח סתימה באופן עצמאי?

ניתן לפתוח סתימה בעצמכם, אך לרוב יהיה מדובר רק בסתימות פשוטות וקלות יחסית. במידה והסתימה רצינית, יש להזמין אינסטלטור שלו הציוד והכישורים המתאימים לפתרון הבעיה.

אם אתם מעוניינים לפתוח סתימה קלה בעצמכם, תוכלו לעשות זאת באמצעות פומפה המפעילה לחץ בצינורות או באמצעות חומרים כימיים הגורמים להמסת שומנים וחומרים אורגניים וכך פותחים סתימות בכיור. יש לזכור כי אמצעים אלה יעבדו בסתימות קלות בלבד, ובסתימות מורכבות יותר תצטרכו להיעזר באינסטלטור.

 

כמה עולה פתיחת סתימות?

המחיר משתנה בין בעלי המקצוע ותלוי כמובן היכן הסתימה. יש לזכור כי מחירים משתנים באופן תדיר, וכי המחירים המובאים בפניכם הם רק אינדיקציה למצב בשוק שעשוי להשתנות:

פתיחת סתימה בכיור המטבח – בין 200 ל-400 ש"ח

פתיחת סתימה בכיור השירותים – בין 200 ל-350 ש"ח

פתיחת סתימה במקלחת – בין 200 ל-300 ש"ח

פתיחת סתימה בצנרת חיצונית – בין 300 ל-450 ש"ח

פתיחת סתימה בצנרת ראשית של בניין – בין 400 ל-650 ש"ח

 

חברת אינסטלציה מומלצת

אם אתם זקוקים לאינסטלטור מנוסה שיפתח עבורכם סתימה או יבצע עבודות אינסטלציה אחרות, אנחנו ממליצים בחום על אלעד פלג אינסטלציה. מדובר בחברה מקצועית המבצעת קשת רחבה של עבודות אינסטלציה, כולל פתיחת סתימות מורכבות. אלעד פלג אינסטלציה מספקים שירותי אינסטלציה בכל אזור המרכז והשרון במחירים המשתלמים בשוק ותמיד באדיבות ובחיוך.

 

שירותים ואיש שירות

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא