חיפוש

איך מחשבים את ההחזר החודשי להלוואה

לקחת הלוואה זה פשוט, להחזיר הלוואה זה כבר סיפור אחר.

אנחנו מכירים את העניין מקרוב, אין באמת ישראלי שלא לקח הלוואה מתישהו. הרגשת ההקלה, ברגע שמאשרים לנו את ההלוואה ויש לנו את הכסף שדרוש למטרה כזו או אחרת, מבלבלת אותנו וגורמת לנו לפספס את האותיות הקטנות שמפרטות מה הריבית שנשלם על ההלוואה

וכמה נצטרך להחזיר כל חודש.

איך להפסיק להתבלבל ולהתחיל להבין כמה בדיוק נצטרך להחזיר ומה הריבית שנשלם – בשאלה זו פנינו לביזלנד הלוואות לעסקים, שהסבירו לנו את הכל.

 

הלוואה, שלב אחר שלב

לפני שנדבר על החזיר הלוואה ומה זה בכלל חישוב החזר הלוואה לפי שפיצר, בואו נדבר על תהליך קבלת ההלוואה.

כאשר אתם מגיעים לבקש הלוואה, במידה ואתם לקוחות פרטיים, הבנק, חברת אשראי או גורם מלווה אחר (ואוי לכם לפנות למקומות לא מוכרים ומפוקפקים לשם קבלת הלוואה), ירצה לבדוק את היסטוריה הפיננסית שלכם, בעיקר בכל מה שנוגע להתנהלות שלכם בתחום הכספי. כן, אגדה אורבנית שמספרת על הבלגן אם היו לכם צ'קים שחזרו, היא לא אגדה אורבנית כלל.

בנוסף לכל ההיסטוריה הבנקאית שלכם, בודקים שאתם יכולים לעמוד בהחזרים חודשיים – האם אתם שוכרים דירה או מתגוררים אצל ההורים, האם יש לכם הכנסה קבוע וכדומה. כל זה נעשה, על מנת שלבנק או כל מוסד פיננסי אחר, תהיה הבנה כמה הוא מסתכן במתן הלוואה דווקא לכם.

 

 אישור הלוואה וסיכום הפרטים

גם אם מאשרים לכם את ההלוואה, לא תמיד תקבלו את הסכום אותו ביקשתם. הבנק יכול להציע לכם פחות במסגרת חישוב הסיכון שלו.

החדשות הטובות הן, שאם בעבר היינו מקושרים רק לבנק אחד בשביל לבקש הלוואה, המצב השתנה וכרגע מותר לנו לפנות למוסדות נוספים, לעשות סקר שוק בטרם אנחנו מקבלים את ההצעה שניתנה לנו. מה בדיוק יכולים להציע לנו? כאן בדיוק נכנס העניין של ריבית על ההלוואה.

 

 ריבית על ההלוואה

אנחנו בטוחם שאתם יודעים, בנק לא מחלק צ'ופרים, הוא מרוויח כסף על חשבון ההלוואות, בצורה של ריבית.

הריבית הנפוצה ביותר כרגע היא ריבית הפריים, שאם לדבר בעיברית ברורה, זוהי ריבית שבנק ישראל קבע ועל ריבית זו, מוסיפים אחוז מסוים.

ריבית יכולה להיות צמודה למדדים, הכוונה משתנה לפי שינוי המדדים או ריבית שאינה צמודה, הכוונה ריבית קבועה לאורך כל תקופת ההלוואה. מה עדיף? תלוי בכמות הזמן שעליה פורסים את ההלוואה, ריבית צמודה יכולה להשתנות, לעיתים לטובתכם ולעיתים לא.

 

 חישוב החזר

אם פעם נאלצנו להתאמץ, בשביל להבין כמה מחזירים כל חודש, כיום, תודות לשיטת חישוב לפי שפיצר, ניתן לקבל לוח סילוקין מדויק על אגורה של החזר חודשי למשך כל תקופת ההלוואה.

לשמחתכם, בצורה זו, הפתעות בסוף החודש לא יהיו לכם.

מחשבון

 

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מטבעות להשקעה
מה זה קורס ביטקוין?

מטבעות דיגיטליים והביטקוין בפרט הפכו להיות חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו. אנו שומעים על מכרים, חברים וקולגות שמציינים בריש גלי כי הם עברו קורס שאפשר

קרא עוד »
דולרים
איך תדע האם מגיע לך החזר מס

בכול הקשור לתשלומי מס, שכירים רבים מניחים שהמעסיק הוא שמטפל בכל היבטי המיסוי. חשוב להבין שחישובי מס ההכנסה של שכירים הם שנתיים למרות שמשלמים בפועל

קרא עוד »