חיפוש

איך לפתח רעיון לסטארטאפ

הרבה פעמים בחיים לאנשים עולות מחשבות של איך אפשר לשפר ולשכלל דברים ואפילו להמציא משהו. הרבה פעמים עולים לאנשים רעיונות בראש והם חושבים שיש להם רעיון לסטארט אפ אבל לא יודעים איך לפתח אותו ולקדם אותו, מכיוון שפיתוח סטארט אפ עלול להיות ארוך וכולל בתוכו המון שלבים, לדוגמה: רישום פטנט, חיפוש משקיע, סוגיות משפטיות ועוד.

 

אז איך אפשר לפתח רעיון לסטארט אפ?

 

מחקר

לפני שמתחילים יש את שלב המחקר. המטרה של השלב הזה הוא בעצם לענות על כל מיני שאלות קריטיות, לדוגמה: האם קיים מוצר דומה\זהה בשוק? אם התשובה היא כן, אז צריך לשאול את עצמנו האם הרעיון שלי יותר טוב או יותר ממוקד כדי שבמידה ויש לקוח פוטנציאלי, בין אם פרטי ובין אם עסקי, האם הוא יעדיף את הרעיון שלי או את הרעיון הקיים.

אם לא קיים מוצר דומה בשוק, נשאל את עצמנו למה. עוד שאלה שמומלץ לשאול היא עד כמה המוצר פוטנציאלי עבור השוק? זו שאלה מאוד חשובה גם ליוזם וגם למשקיע, מכיוון ומן הסתם המשקיע רוצה להשקיע את הכסף שלו ברעיון שיש לו פוטנציאל רווחי גבוה.

 

תוכנית עסקית

אם יש לכם את היכולות הטכניות כדי להתחיל לפתח את המוצר, רצוי שתתחילו לעשות זאת כדי להגדיל סיכויי גיוס. אם אין לכם יכולות טכניות, תיאלצו לגייס כסף התחלתי ממשקיעים פרטיים (יכולים להיות משפחה, חברים או סתם מכרים). כדי שתצליחו לגייס כסף, אתם צריכים להציג תוכנית עסקית מפורטת.

המטרה של התוכנית העסקית היא להציג ליזם ולמשקיע את כל המידע – מהו המוצר, מהם יתרונותיו, על איזה צורך הוא עונה, מה הגודל שלו, עד כמה הוא פוטנציאל בשוק ואיך עושים מהרעיון הזה כסף. לא משנה אם מדובר במוצר פיזי או באפליקציה כלשהי, צריך להבין כמה שיותר מהר האם הוא רווחי.

 

בניית צוות

אחרי שבניתם תוכנית עסקית, עליכם לגייס צוות. לפי הסטטיסטיקה, סטארט אפ עם 2 מייסדים ומעלה יש לו יותר סיכוי לגייס כסף ולהצליח. לסטארט אפ יש מספר אחראיות, כאשר הבסיס מחולק לשניים:

  • תחום טכנולוגי – פיתוח המוצר.
  • תחום עסקי – שותף עסקי, אחראי על הפיתוח מבחינה עסקית, גיוס כספים, גיוס אנשים בכירים בחברה וניהול של המיזם.
  • איך מגייסים שותפים? נסו להתחיל קודם כל מחברים שלכם. במידה וזה לא רלוונטי, קחו בחשבון שהגיוס כולל בתוכו זמן ומשאבים רבים.

 

פיתוח

אם אתם לא מתכוונים לפתח את המוצר בעצמכם או לא יודעים כיצד לעשות זאת, תוכלו להשתמש בשירותים של חברת פיתוח שתוכל לעזור לכם לפתח רעיון לסטארט אפ. היתרון בחברת פיתוח הוא שבחברה יעזרו לכם אנשים שמומחים בתחום ובעלי ניסיון מעולמות ההון סיכון. הם יעזרו לכם להעיף את הרעיון קדימה, יעניקו לכם (היזמים) כלים, יבנו לכם תוכניות עסקיות ופיננסיות, ימתגו לכם את המוצר, יהיו חלק מהתהליך של הרעיון לסטארט אפ ובעיקר יהיו שם ויעזרו לכם להפוך את החלום למציאות.

 

לסיכום

פיתוח סטארט אפ אמנם יכול להיות מייגע, ארוך ומתיש, אבל עם הרבה רצון ועם עזרה מאנשים שיודעים ומבינים את העבודה סיכויי ההצלחה שלכם רק יעלו ותוכלו לראות תוצאות.

בהצלחה!

רעיון לסטרטאפ

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
הכנת הבית לחורף
איך להכין את הבית לחורף

החורף הוא עונה קסומה בה ניתן לנוח מהחום המתיש והשמש הקופחת. יחד עם זאת, כשהטמפרטורה יורדת והגשמים לא מפסיקים לרדת, חשוב להכין את הבית לאתגרים

קרא עוד »