חיפוש

איך להתמודד עם רטיבות בתקרה

רטיבות בתקרה היא תופעה לא נעימה שעלולה לגרום לנזקים במבנה ולהוצאות גבוהות.

איך להתמודד עם רטיבות בתקרה? על כך במאמר הבא.

 

כיצד נוצרת רטיבות בתקרה?

רטיבות בתקרה נוצרת כתוצאה מדליפת צנרת של השכנים הגרים מעליכם, משירותים הנמצאים בקומה השנייה שהם חלק מהבית שלכם או בשל דליפה מאיטום לקוי בגג. זוהי אינה תופעה נעימה והיא עלולה לגרום לנזק במבנה ולנזק בריאותי. התקרה הלחה מפיצה ריח לא נעים, חיידקים, עובש, קורוזיה ואינה בריאה לאנשים אלרגיים עם קוצר נשימה. לעיתים לא יופיעו סימנים ותשלום חשבון המים שלכם יגדל ללא סיבה. הדרך הטובה ביותר היא לשים לב לסימנים כמו קילוף הצבע בתקרה, סימני עובש, סימני לחות ולשעון המים שלכם.

 

מה עליכם לעשות?

כדי לייבש את הלחות באזור המועד לפורענות ניתן לחמם תנור בטמפרטורה של 15 מעלות צלזיוס יותר מהטמפרטורה החיצונית. החום יאדה את הלחות מהתקרה. ביחד עם זאת חימום תנור לא יהיה ריאלי בחודשי הקיץ החמים ולא יפתור את הבעיה. יתרה על כן, לא תמיד ניתן לגלות את מקור הנזילה כי ישנן נזילות סמויות שיש לאתר במכשור מיוחד על מנת לתקן אותן. היתרון שיש לאיתור נזילות מקצועי הוא שניתן להתמקד בדיוק בנקודה ממנה יש נזילה מבלי לגרום נזק לתקרה ולמבנה. כך גם יהיה ניתן לבצע תיקון נזילה בתקרה בצורה יעילה ונקייה.

 

איתור נזילות מקצועי

כשמדובר על איתור נזילות מקצועי מדובר על מכשור מתקדם שבודק בצורה מדויקת את התקרה כדי לאתר את הנזילה. המכשור כולל מצלמות תרמיות המודדות טמפרטורה ומצלמות את התקרה מבפנים, מצלמות רובוטיות, סיב אופטי החודר לתקרת בטון ועוד. בחירת השיטה לאיתור הנזילה מתבצעת בהתאם לסוג התקרה ולעובי שלה. החשוב הוא לפנות לאיתור נזילות מקצועי מהרגע בו אתם מזהים את הנזילה ולא לחכות שהנזק יחמיר וההוצאות שלכם יהיו גדולות.

 

כיצד תמנעו נזילות מהתקרה?

ישנן מספר דרכים שיכולות לסייע למניעת רטיבות ולפיזור הלחות בבית. ראשית, ניתן להדליק מיזוג אוויר ללא לחות כאשר אתם מחזיקים במזגן הכולל פונקציה זו. שנית, אם יש לכם שטיחים הם יכולים לסייע כי הלחות תידבק אליהם ולא לקירות. למרות זאת, ישנם שטיחים שעלולים להיהרס מהר מאוד מהלחות. שלישית, חיפוי קירות מוויניל יסייע ללכוד את הלחות. בנוסף, עציצים עם צמחים כמו שושנת השלום או קיסוס אנגלי יספגו את הלחות בבית. אך הדבר הטוב ביותר הוא לאוורר את הבית לא רק כדי לצמצם את הלחות אלא גם למען הבריאות של בני הבית. מומלץ להיות ערניים לסימני לחות, קילוף הצבע ועובש על התקרה. לסיכום, כאשר התקרה לחה כל האלמנטים הללו לא יועילו לפתרון הבעיה. לפיכך, הדבר הטוב ביותר הוא לבצע איתור נזילות מקצועי, לאבחן את מקור הנזילה ולטפל בה.

 

כלי עבודה וצינור

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא