חיפוש

איך להגיש בקשה לפטור ממס הכנסה באופן מקוון

מס הכנסה הינו נטל כלכלי כבד על כלל אזרחי ישראל.

מלכתחילה, כל אזרח במדינה חייב במס הכנסה כנגד הכנסותיו.

עם זאת, החוק מכיר בכך שעבור אזרחים מסוימים תשלום המס מטיל נטל כבד במיוחד ומעניק להם פטור בשל כך.

עבור מי מיועד הפטור והאם ניתן להגיש אותו באופן מקוון?

 

הזכאים לפטור

סעיף 9 לפקודת מס הכנסה מונה רשימה של זכאים שמגיע להם פטור ממס הכנסה. מלבד זאת, ישנם חוקים נוספים המעניקים פטורים נקודתיים מתשלום כאשר העיקרי שבהם הוא חוק לעידוד השקעות הון.

סעיפי הפטור בסעיף 9 מעניקים פטור לשלל הכנסות, שאינן רלוונטיות למגזר הפרטי, דוגמת פטור על הכנסות של מלכ"ר – עמותה רשומה. עם זאת, אחד הסעיפים רלוונטי במיוחד – פטור ממס הכנסה לאדם שנקבעו לו מספר אחוזי נכות מסוים וכן פטור לעיוור. הרישא של הסעיף – פטור לבעלי אחוזי נכות, עשוי להיות רלוונטי למדי עבורכם.

 

פטור בגין אחוזי נכות

אזרחים רבים בישראל עברו תאונות עבודה, תאונות דרכים או כל אירוע אחר שגרם להם לפגיעה במהלך חייהם. מתוך אותם נפגעי תאונות, לא מעטים כלל לא מודעים לזכויות המגיעות להם בגין פגיעתם. אחת מאותן זכויות, היא פטור ממס הכנסה.

כדי לממש את הזכות, נדרשת תחילה קביעת אחוזי נכות. הליך קביעת אחוזי נכות הינו ארוך, מסורבל ודורש הבנה רבה במערכות ביטוח לאומי וכיצד יש לעבוד מולם. לשם כך, חברות שונות מציעות שירותי מימוש זכויות רפואיות. במידה ואתם חושבים שפטור זה עשוי להיות רלוונטי עבורכם, פנו אליהן ותנו להם לממש את זכויותיכם.

תכלית הפטור היא עידוד נכים ועיוורים להשתלב בשוק העבודה, על אף המגבלה שלהם. הודות לפטור, התועלת השולית מכל שקל גדלה והתמריץ לצאת לעבוד עולה.

 

הגשה מקוונת של בקשת הפטור

לאחר קבלת אחוזי הנכות, ניתן להגיש בפשטות ובנוחות בקשה מקוונת לפטור מתשלום מס הכנסה. כל הנדרש לעשות הוא למלא את טופס 1516 ולשלוח אותו לאתר רשות המיסים. אם כן, השלב הראשון בפטור – קביעת אחוזי הנכות, דורש עמל, יגיעה וייעוץ מחברה מקצועית אך השלב השני – השגת הפטור עצמו, יכול להיעשות באופן מקוון ובפשטות.

 

פטורים נוספים

פטור לנכים הוא לא הפטור היחיד שמעניק החוק. להלן נפרט אודות פטורים אחרים ממס הכנסה.

 

פטור למתגוררים באזורי ספר

הדין הישראלי מעניק פטור חלקי לתושבי ישובים פריפריאליים וישובים הסמוכים לאזורי עימות. הפטור המשמעותי ביותר ניתן לתושבי עוטף עזה. פטורים צנועים יותר ניתנים לתושבי הנגב והצפון. תכלית הפטור היא עידוד אזרחים מבוססים להעתיק את מקום מגוריהם לישובים אלו ולחזק את דירוגם הכלכלי – חברתי של ישובים אלו.

 

פטור לחברות ולמפעלים

חוק עידוד השקעות הון שהזכרנו לעיל, מעניק פטור מסוים והנחות במס לחברות העומדות בקריטריונים הקבועים בחוק. עיקר הקריטריונים מתמקדים באופי הפעילות – פעילות יצרנית או פעולות פיתוח, ובמיקום המפעל או החברה – החברה תזכה לפטור אם היא ממוקמת באזור פיתוח כאשר דרגת האזור משפיעה על גובה הפטור.

תכלית הפטור היא עידוד חברות בין לאומיות להשקיע בישראל ולהקים במדינה מפעלים ובתי עסק, שיספקו מקומות עבודה, יגבירו את הצמיחה של המשק הישראלי ויסייעו בקידום אזורים פריפריאליים במדינה.

 

לסיכום

פטור ממס הנכסה ניתן בגין אחוזי נכות וסיבות נוספות. לאחר קביעת אחוזי הנכות, שלחו את טופס 1516 באופן מקוון לרשות המיסים ותהנו מהפטור המגיע לכם.

דולרים

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא