חיפוש

איך לבחור ביטוח דירה שהכי יתאים לי?

עכשיו שיש לכם דירה חדשה, השמחה באוויר, ומתחילים להבין שמדובר בהשקעה גדולה שגם חשוב למצוא את הדרך הטובה ביותר לשמור עליה. ביטוח דירה זו דרך מצוינת לדאוג להשקעה שלכם, אבל מכיוון שיש היום המון סוגים שונים של ביטוחי דירה, קל מאוד ללכת לאיבוד. בואו להבין עוד קצת על ביטוחי דירה, ועל איך גם אתם תוכלו בלי בעיה למצוא את הביטוח המתאים ביותר עבורכם.

 

נכס יקר

הדירה שלכם, בדרך כלל תהיה הנכס היקר ביותר שלכם, ולכן חשוב מאוד לעשות ביטוח דירה בכדי לשמור עליו כמה שניתן. הביטוח יאפשר תיקונים פיצויים והסדרים רבים הנוגעים למצב הדירה שלכם ושמירה על הערך שלה. בסופו של דבר פוליסות הביטוח נועדו לספק שקט נפשי, במקרה של צרה שתוכלו לממן את התיקונים הנדרשים או פיצוי על מה שאבד.

 

פוליסה תקנית

פוליסה תקנית עומדת במה שהמדינה קבעה בחוק, על פיו כל חברות הביטוח צריכות לעמוד. חברות הביטוח רשאיות לתת הרחבות ולהציע כל מיני פיצויים וכיסויים נוספים לטובת המבוטח, אך לא פחות מהמינימום שנקבע בחוק. מה שזה אומר, כל ביטוח דירה או ביטוח תכולה, משכנתא וכדומה, חייב לעמוד בכמה הרחבות בסיסיות קבועות. כך שהתחרות בין חברות הביטוח היא על גובה המחיר ושירותי ההרחבה הנלווים.

 

קצת על ביטח משכנתא

ביטוח דירה למשכנתא מכיל בתוכו ביטוח מבנה בלבד ללא ביטוח תכולה, המטרה של ביטוח זה היא להגן על השווי של הנכס עד לסכום המשכנתא שאתם חייבים. מדובר באמצעי של הבנק להבטיח את החזר ההלוואה, לכן זאת דרישת חובה מהבנק כאשר אתם. לוקחים משכנתא. כך שבמקרה הצורך, הבנק הוא זה שיקבל את הפיצוי עד גובה המשכנתא.

 

ביטוח מבנה ותכולה

ביטוח דירה מתחלק לביטוח המבנה וביטוח התכולה, ביטוח המבנה מבטח את הבית או הדירה כולל המתקנים אשר צמודים או מחוברים למבנה. ביטוח תכולה מבטח את הרכוש שנמצא בדירה, כולל החפצים, הרהיטים, מכשירים ושאר דברי הערך שיש לכם שם. כל חברת ביטוח מציעה פוליסות נפרדות וגם פוליסות משולבות. כל אחת מן האופציות עדיין חייבת לעמוד בתקן החוק של פוליסה תקנית.

 

הרחבות ביטוח

ברגע שתחפשו קצת על הפוליסות השונות, מיד תגלו שיש כמון סוגי הרחבות, כלך אחת מההרחבות האלו נותנת הגנה עם בסיטואציות נוספות שלא כלולות בהכרח בפוליסה הבסיסית התקנית. מדובר באירועים אולי פחות סבירים, או מאוד לא מוכרים, אך יש לא מעט סיטואציות שמצריכות בדיוק את ההרחבות האלו בהתאם למקום המגורים שלכם, המצב הכלכלי שלכם ועוד.

 

תבחרו על פי התאמת כיסוי רלוונטי

כדי שתבחרו את הביטוח שהכי מתאים לכם, תצטרכו לקחת את כל הפרמטרים בחשבון, שווה לכם גם לעשות השוואות בין הפוליסות מבחן גובה התשלום והיקף הכיסויים, וכם למצוא את ההרחבות שהכי רלוונטיות לחיים שלכם. תגלו במהרה שי המון פוליסות והרחבות פוליסת ביטוח שיכולות לבוא לעזר במיוחד עבורכם, וככה תמצאו את ביטוח הדירה שהכי מתאים, משתלם ונכון לכם.

ביטוח הבית

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא