חיפוש

איך בונים דק?

אם עברתם לבית חדש, או אתם רוצים לעשות שיפוץ בבית שלכם, ודאי עלה במוחם לשפר את הבית בעזרת רצפת דק. לאנשים רבים יש שאלות רבות והסתייגויות, האם לשנות את כל הרצפה לדק? האם זה יתאים בבית החדש? האם הדק יהיה יעיל ויעמוד בפני מזג האוויר? יש לא מעט שאלות לגיטימיות לפני שהופכים את הרצפה לדק, אך גם התשובות יהיו לגיטימיות בהחלט. אז לפני שמחליטים האם לעשות דק או לא – בואו ניגש לשאלה המהותית – איך בונים דק?

 

חומרים הדרושים לבניית הדק

אם במידה וקיבלתם את ההחלטה ואתם רוצים לבנות בביתכם, קודם כל – חשוב לבחור את סוג העץ שיהיה המועדף עליכם. יש מגוון רחב של עצי דק וחשוב להתייעץ לפני כן איזה עצי דק יהיו איכותיים ביותר ויתאימו אל הבית שלכם בצורה הטובה ביותר, אמן העץ מתמחה בכל סוגי הדקים ויעזרו לכם להתאים את הבחירה הטובה ביותר עבורכם.

 

דקים פופולריים במיוחד

לאחרונה ישנם שני עצי דקים פופולריים עיקריים: דק מעץ האיפאה, דק מעץ אורן.  דק מעץ האיפאה היא פוצה מאוד מאחר כי מדובר בחומר גלם נוח מאוד. מדובר בסוג עץ ברמת גימור גבוהה מאוד ואיכותית מפני נזקי מזג האוויר. עץ האיפאה לא נהרס מהשמש או ממזג האוויר הלח.

דק מעץ אורן הוא הנפוץ ביותר בישראל, מאחר שעץ האורן זול משמעותית מסוגים אחרים שקיימים בשוק. לעץ האורן יש מראה בהיר והוא מגיע בצבעים שיכולים להיות על קשת הצהצבים וגם ירוק בהיר. עץ האורן נראה טבעי והוא משתלב נהדר בסביבה חיצונית. לא משנה איזה סוג תבחרו, חשוב לדעת שאת הדק צריך לתחזק כראוי שישמור על איכותו לאורך זמן.

 

איך בונים דק על בטון ואדמה

למעשה התשתית הטובה היא בטון ולפני שמתקינים חשוב לוודא שיש בטון קיים והוא נקי והשטח מפולס. דק על אדמה, במרבית המקרים תצטרכו ליצוק בטון. יש מקרים מסוימים שאפילו מומלץ בנוסף ליציקה. של הבטון להניח על האדמה יריעות שעשויות יוטה מסוג המכונה ״אגריפל״. המטרה של היריעות היא לשמור על כך שלא יגדלו עשביה או צמחים מתחת לדק וכך למנוע את הריסתו.

 

דק במרפסת ומסביב לבריכה

התקנה של דקים במרפסת יכולה להיות בשיטה סמויה ובשיטה גלויה. דק סמוי דווקא נחשב למרשים מאוד אבל הוא יקר והתקתנו תיקח זמן ארוך יותר. סמוי וגלוי נבדלים בהתקנה של לוחות החיבור, כאשר הדק סמוי לא יהיה ניתן להבחין בחיבור החלקים השונים.

חשוב גם לשים לב לתשתיות ניקוז ותשתיות שיש במרפסת. בניית דק בבריכה יכולה להיות שונה במבנה הבנייה מפני צורתה השונה, במקרה זה יהיה צורך בברגים איכותיים וחומרי בניה ספציפיים שיעמדו בפני רטיבות ולחות.

 

לסיכום

בניית דק אינה מסובכת, עליכם לוודא שאנשי המקצוע שלכם יעבדו עם חומרים איכותיים ויבינו את החיבורים הנדרשים לכל סוג דק ובנייה שלו. בהצלחה!

רצפת עץ

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
איך בוחרים ג'קוזי לגינה
איך בוחרים ג'קוזי לגינה?

ג'קוזי בגינה שלך יכול להיות תוספת יוקרתית שמשפרת את הרווחה הכללית שלך ומספקת מפלט מרגיע ממש על סף דלתך. עם זאת, עם אינספור אפשרויות הקיימות

קרא עוד »