חיפוש

מה הם החזרי מס?

מעצם העובדה כי יכולים להיגרם הבדלים ניכרים בין המס הנגבה משכיר במהלכה של השנה, לעומת זה אשר התברר כי היה חייב בו בסיומה, ייתכן ויימצא עצמו זכאי לקבל החזרי מס בגובה של אלפי שקלים.

כאשר מדובר בעצמאיים אשר הכנסתם היא בדמות הכנסה כתוצאה מתשלומי לקוחות, מתבצע ניכוי מס במקור. אותו שיעור מס מחושב ונקבע בהתאם לצפי ההכנסות השנתי. לא רבים יודעים זאת, אך באמצעות הגשת בקשה ייעודית, וכתובה לעילא, על ידי פניה לרואה חשבון או יועץ מס, ניתן לערער על גובה הקביעה. בהגיעה של שנת המס לסיומה, ובאם מתברר כי במהלכה שילם האדם סכום גבוה מן הנדרש, בידו להגיש בקשה לקבל החזרי מס.

מהם החזרי מס

חוק המס

חוק המס מפרט קריטריונים אשר גם שכירים העומדים בהם יימצאו עצמם זכאים ליהנות מהחזרים בגובה אלפי שקלים:

  • עבודה שאינה רציפה במהלך שנת המס (לדוגמא, הועסק העובד רק מחצית מן השנה).

 

  • עבודה ביותר ממקום עבודה אחד (זוהי מבין הסיבות הנפוצות בגינן ניתנת לרבים זכאות להחזרים האמורים).

 

  • המדינה מעניקה כמו כן הטבות בגובה המס (וכן החזרי מס) בסיטואציות בהן העובד סובל מבעיה רפואית. כמו כן, מוענת הטבה זו גם עבור בני זוג וקרובי משפחה מדרגה ראשונה, זאת על מנת ולנסות להקל ככל הניתן על סבלם וכן על הטיפול בו.

 

  • חיילים משוחררים (ההטבה הינה בתוקף בפרק זמן של שנתיים מיום שחרורם מצה"ל \ מסגרת שירות לאומי).

מתי ניתן לבקש את ההחזר?

זהו רק חלק קטן המציג את מנעד הזכאים ליהנות מהחזרי מס, וכמובן שאין מדובר ברשימה המלאה אשר הינה מקיפה יותר באופן ניכר. על מנת לברר את זכאותכם יש להגיש בקשה באופן מסודר לרשות המיסים. דעו כי ניתן לעשות זאת עד ל-6 שנים לאחור. כלומר, נכון לשנת כתיבת מאמר זה (2108) ניתן להגיש את בקשת בדיקת הזכאות החל משנת 2012 ואילך.

בידכם להגיש את בקשת הזכאות באופן עצמאי או לשכור את שירותיו של יועץ מס מומחה לשם כך. חשוב להדגיש כי הבדיקה מצדה של רשות המיסים אורכת לרב כמספר חודשים, ועל כן מומלץ להגיש את הבקשה כמה שיותר מוקדם.

 

 

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מטבעות להשקעה
מה זה קורס ביטקוין?

מטבעות דיגיטליים והביטקוין בפרט הפכו להיות חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו. אנו שומעים על מכרים, חברים וקולגות שמציינים בריש גלי כי הם עברו קורס שאפשר

קרא עוד »
דולרים
איך תדע האם מגיע לך החזר מס

בכול הקשור לתשלומי מס, שכירים רבים מניחים שהמעסיק הוא שמטפל בכל היבטי המיסוי. חשוב להבין שחישובי מס ההכנסה של שכירים הם שנתיים למרות שמשלמים בפועל

קרא עוד »